Nissan Qashqai pierwszej generacji to przedstawiciel zyskującego popularność na całym świecie segmentu crossover. Jest to więc połączenie auta typu hatchback oraz SUV. Niech jednak słowo SUV was nie zmyli. Nissan posiada niższy prześwit niż większość godnych polecenia aut terenowych i nie nadaje się do jazdy typu off-road. Ten typ samochodu kupują, więc ludzie do poruszania się po mieście, którzy cenią sobie bezpieczeństwo podczas podwożenia dzieci do szkoły i lubią patrzeć na innych z góry podjeżdżając na parking pod swoim miejscem pracy. Nissan sprawia wrażenie auta dużego i ociężałego, a skoro planujemy nim poruszać się w codziennych korkach wielkich miast warto sprawdzić czy nie będziemy musieli wozić ze sobą cysterny z paliwem.

Zacznijmy analizę od silników benzynowych. Mamy do wyboru wersje od 1.6 L i 116 KM, która na pewno nie pozwoli nam na wyścigi spod świateł, ale za to nissan qashqai raporty spalania podają, że będzie to najoszczędniejszy wybór, który pochłonie tylko około 8.5 l na każde 100 kilometrów. Najmocniejsze silniki o pojemności 2.0 L spalą nawet 10 L / 100 kilometrów.

Nissan oferuje również silniki na olej napędowy które powinny być bardziej oszczędne. Najsłabsze jednostki o pojemności 1.5 L i mocy 110 KM spalą około 7L na odcinku 100 kilometrów, zaś te najmocniejsze o pojemności 2.0 L i mocy 150 KM nie powinny przekroczyć 8.2 L.

Ostatnią alternatywą dla kierowców pozostają silnika z seryjną instalacją LPG. Tutaj oczywiście instalacja gazowa instalowana jest do silników benzynowych o których była mowa wcześniej. Spalanie tego paliwa zawiera się w przedziale od 12 L /100 kilometrów do 13.5 L / 100 kilometrów dla najmocniejszej jednostki napędowej.

Jak widać w powyższej analizy Nissan Qashqai okazuje się być autem jak na swoje gabaryty względnie oszczędnym. Spalanie dalekie jest od apetytu na paliwo klasycznych aut typu SUV, a wybór auta zasilonego dodatkowo LPG potrafi zmniejszyć koszty tankowania pojazdu do nawet 10zl za każde 100 kilometrów.