Kia Pride była najmniejszym samochodem z koreańskiej fabryki. Pomysł samochodu był zaczerpnięty z japońskiego samochodu Mazda 121 z lat 1985-1990. Ten mały kanciasty samochód produkowany był w latach 1995-2001 jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, ale spotykane są też wersje kombi oraz czterodrzwiowy sedan. Konstrukcja od samego początku była już przestarzała i swym wyposażeniem nie gwarantował odpowiedniego poziomy bezpieczeństwa dla ani dla kierowcy, ani dla pasażerów. Bardzo korzystna była jedynie cena tego koreańskiego malucha.
Samochód nie był idealnie zmontowany i jakość wykończenia często w Europie budziła zdziwienie jednak z uwagi właśnie na cenę sprzedawało się całkiem niezłe. W użytkowaniu zresztą samochód okazał się tani i bezawaryjny. W Polsce samochód miał jeszcze jedną zaletę – była bardzo mała szansa, że samochód zostanie skradziony. Pod maską pracował 1,3 litrowy silnik benzynowy o mocy 64KM, który przy oszczędnej jeździe spalał ok. 7 l/100km. Często w tym samochodzie montowano instalacje gazowe, które obniżały koszty utrzymania