Kia Magentis zastąpiła w roku 2001 model Clarus. Najwcześniej  został zaprezentowany w Stanach Zjednoczonych jako Kia Optima.  Jest to zbudowana na plucie podłogowej Hyundai Sonata czterodrzwiowy sedan napędzany za pomocą dwóch jednostek o pojemności 2,0 l benzynowego o mocy 145KM oraz wysokoprężnego o mocy 150KM. W 2009 roku Magentis przeszedł gruntowną modernizację przodu i tyłu samochodu i oferowany jest jako model drugiej generacji. Za projekt odpowiedzialny był amerykański projektant Peter Sheyer, a efekt jego prac wywołał spore kontrowersję, gdyż upodobnił koreański model do Hondy Accord VII generacji. Nowy model urósł w stosunku do swojego poprzednika dzięki czemu wewnątrz pojazdu znalazło się sporo przestrzeni dla podróżujących. Zwiększyła się również przestrzeń bagażowa do 420 litrów, która jest średnia w tej klasie. Powiększenie rozmiarów samochodu w połączeniu ze zwiększonym rozstawem osi ma pomóc temu modelowi Kia w rywalizacji z mocnymi konkurentami ze znaku VW, Audi czy też BMW.